Wednesday, April 25, 2012

PataH HaTi....




Assalamualaikum semua...



Dan Saat Kau tinggalkan diriku
dalam tertoreh luka menyayat
 Dalam Hati, yang perih tak terkira.

Segumpal luka dari kenangan indah
yang kau tinggalkan untukku
menjadi mimpi kelam, dalam heningnya malam.
Darah hatiku mengalir, setitik air mata, dan jeritan jiwa.



Sebegitunya ya orang yang kena Patah hati? Sebenarnya kunci agar tidak patah hati adalah sangat mudah, janganlah mencintai berlebih terhadap hal yang fana, yang tak abadi. Ingatlah, cintailah Penciptamu melebihi cintamu pada orang-orang yang kamu sayangi. Kerana Tuhan Maha Pengasih, Maha Penyayang, dan Maha Setia bagi siapa-siapa yang setia dan mengamalkan perintah-perintahNya. Dijamin, kamu semua  pernah merasakan   : PATAH HATI 



sumber : google


Terima kasih pada yg m'baca :)

8 comments:

  1. I oll's pun pernah patah hati...cedih tau..but life must go on cik shomel..Tidak selalunye kite berada di bwh..kembali utuk lebih semangat,cekal dan yang penting ingat kepada yang Maha Esa agar kite tidak ketinggalan dalam kehidupan sehari-hari...Insyaalah kite akan jumpe dengan orang yang lebih baik dan lebih menyayangi kite.

    ReplyDelete
    Replies
    1. adoiiiii cik rossa...kamu kayaknya bikin hati mak tambah sayu...pengalaman mengajar kita tentang segalanya..cik shomel, dengarlah nasihat otai cik rossa kita tuh..iols terkeduuuu neh..

      Delete
  2. auchhh...its hurt my heart oh no no no....

    kalau patah hati...its mean Dia Bukan Milikmu...boleh kan?

    ReplyDelete
  3. Duhhhhh! bisa2 sekali kamu merobek hatiku..sedangkan hati ini merintih mengemis kasihmu..hihihihi. waduh2 jiwang karatz cik shomel...sejak biler nih?adekah pengaruh lagu cukup sudah dari cik rossa?bertabahlah uolls..apapun kita hanya merancang, Allah yg tentukan sabr yer..

    ReplyDelete
  4. Bila jatuh, biarlah seperti membaling benih ke tanah, ia tumbuh menjadi pohon yg baru, tumbuh rendang, meneduhkan mereka yg menumpang rehat dibawahnya.

    (^_^)

    ReplyDelete
  5. semuanya adalah pengalaman ;)

    ReplyDelete
  6. tq pada semua.... sayang korang semua... nasihat-nasihat korang semua terrbaaiikkk... :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...