Saturday, August 25, 2012





"‎(⁀‵⁀) ✫ ✫ ✫.
`⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
☻/ღ˚ •。* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥♥ ˚ • ★ *˚ .ღ 。
/▌*˛˚ღ •˚ selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin ♥♥ ˚ ✰* ★
/ \ ˚. ★ ˛ ˚ ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ 。✰˚* ˚ ★ღ ˚ 。✰ •* ˚"




Salam Eidul-Fitri buat Ayahku En.Azman, Ibuku Puan Seri, Abahku En.Rahim, Makcikku, atokku Haji Jauhari, nenekku Hjh Roliyah yang berada di Taman kenangan sabak bernam selangor,keluarga angkat di pasir panjang, n klang..adik bradik, sanak saudara, guru2 dan para pensyarahku, juga buat rakan2 taulan dari Tadika KEMAS Setinggan Tmn Medan, SRK Assunta (1) petaling Jaya, SMKTDH petaling jaya, Politeknik Sultan Azlan Shah, rakan sekerja dan tak lupa jugak untuk rakan-rakan blogger yang dikenali..
Maaf ats sgala t'lebih/t'kurang spnjg kenal..
Daku insan yg tidak sempurna...

Ikhlas dari
 The Shomel Twinz
,




my love ayah vs ibu (selamat hari raya)


bersama abahtua, maktua n keluargaku (sebelah ibuku di sabak bernam)




memory raya 2012....
wit adik beradikku




peace bertemakan grey+ hitam




kakhunny,wit the shomel twinz (kakak n adik) n my little twin (abang n adik)



me n mytwin (raya ke-2) 
fresh face, tanpa mekap. hihihi



bersama keluarga angkat kat pasir panjang




sebahagian daripada sepupu2 yg interframe :) 



dari kanan cik linda (bongsu), cik li (ibuku) maklong, cik Mah (no.4) makngah, cik ros (no.6)
sorang jew xde time nie, cik jah (no.7)




Godok ketupat nang ngisor ondo
Godonge palas digawe atep
Salah silapku njalok ngapuro
Ketemu meneng nang taun ngarep

maksudnya :-


Rebus ketupat di bawah tangga

Daun nipah dibuat atap
salah silapku minta dimaafkan la
bertemu lagi di tahun depan



Buko poso lawuh'e gereh

Njegor sunge dicaplok boyo
Keluputanku sing akeh-akeh
Kito 0 - 0 lah yo...






Terima kasih pada yg m'baca :)

Thursday, August 16, 2012

~~Wordless Wednesday~~




Header Raya yang Simple
ala-ala jew..


first 


second


yg strusnya



header by cik rossa 


header by miss Jie





Terima kasih pada yg m'baca :)

Tuesday, August 14, 2012

No Speedtrap !!!









Assalammualaikum semua...


Salam manis dari cik shomel buat korang2...tinggal berape hari sahaja lagi kita akan menyambut Aidilfitri, rasa-rasanya ramai juga yang sedang bersiap-siap membeli-belah, buat kuih, dan tak juga yang mengemas rumah.
Masalah speedtrap di lebuhraya ni, ada orang yang suka, dan ada orang yang tidak suka.Biasalah. 
Korang semua balik kampung mesti ade perasan kan sainboard kat atas tu, korang wat ape..??endah kew..?? tak takut kew kalau kena speedtrap..?? uuiisshh, nak kew kena keluar duit untuk bayar saman tu, tak nak kan uolls..RM300 ko...terbang duitt cek nie haa'ah...hehehe..... Namun begitu, disini, cik shomel ingin kongsikan kepada  para pembaca , hehehe... mengenai senarai lokasi kawasan speedtrap yang ada di lebuh raya.Info ini bertujuan untuk mengingatkan kalian-kalian semua, sekadar berkongsi :-


Lebuhraya PLUS( Arah Utara)
*Under a bridge at about 456km, Sg Buloh junction.
*Under a bridge at about 459km, Bukit Lanjan interchange.
*Under the overhead restaurant at Sg Buloh.
*Under the last bridge before Sg Besi toll at 309.2km.
*Under the bridge at 296.5km, Bangi junction.
*Under the newly constructed bridge at 289.0km, after Nilai North junction.
*Under the bridge at 286.5km, Nilai North junction.

Lebuhraya PLUS (Ke Selatan)
*Below signboard at about 454.6km and 455.2km, Sg Buloh layby.
*Under the bridge after Subang junction at 11.3km.
*Under the bridge at 22km, Bukit Lanjan junction.
*Under the bridge before Mint hotel, Sg Besi Toll. 80km/h only!
*Under the bridge at 302.8km, Kajang junction.
*About 1km south of Bangi junction, both south and north bound outer lanes
*At 296.5km and 297km, Bangi junction.
*Under the newly constructed bridge at 289.0km, before Nilai North junction.
*At 285.5km and 285.8km, Nilai North junction.
*On center divider at 251.8km and 253km after Senawang junction.
*After Alor Gajah junction at 213.9km, next to water theme park.( MELAKA)
*Behind the right hand crash barrier at 198.4km.

Elite Central Link East/North Bound
*On left hand side at 4.8km after Batu Tiga/Shah Alam exit
*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.

Elite Central Link West/South Bound
*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!
*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.
*After exit from KLIA toll to the airport, below Jalan Pekeliling flyover.90km/h

NKVE East/North Bound
*300m before Jalan Duta toll, 60km/h!
*Behind crash barrier on the left when going towards Jalan Duta toll, at 24.9km, 80km/h!
*Below bridge at Damansara Junction, 17.5km

NKVE West/South Bound
*Behind crash barrier on the left when leaving Jalan Duta toll from KL, at 25.3km and 25.7km, 80km/h!
*From Jln Duta, below the bridge, 23km, 80km/h zone!
*From Jln Duta, at the underpass at Sg Buloh Y-junction, 22km.
*Behind crash barrier at Damansara Junction, 17.7km and 16.8km
*Below railway bridge at 11.2km
*Under the bridge at Shah Alam junction.

Kesas East Bound
*Under the bridge at 44.8km, downhill run after Puchong junction.

Kesas West Bound
*At Sg Besi side of East Bound Toll. Kuala LumpurCity
*Jalan Duta; below the flyover at the Damansara junction, 70km/h zone.

Klang
*Dual carriageway between Klang and Port Klang. Towards Klang direction, at about 13km mile stone. 70km/h only!

East Coast
*Road sign at Karak highway is inadequate especially at Y junction; if you are unfamilar, go slow.
*East bound, downhill run after Raub junction.
*Maran, 60km/h zone.
*Paya Bungor, 70km/h zone

SPEED TRAPS IN JOHOR South Bound
*Tangkak junction.
*Under the bridge after Yong Peng
North junction
*at 97.3km.
*Ayer Hitam junction.
*Sedenak junction.

SPEED TRAPS IN PERLIS, KEDAH AND PENANG
*Around Ayer Hitam in 60km/h zone.
*Before Perwaja Steel.
*Sg Petani junction.
*Between Seberang Jaya junction and Sg Dua Toll.
*PenangBridge at island end.Speed limit 80km/h.
South Bound
*PenangBridgeisland end. Speed limit 80km/h.
*About 2km before Juru Toll Speed limit 90km/h.

SPEED TRAPS IN PERAK
North Bound
*Under the bridge at 197.1km and 198.8km, afterKamunting Junction.
*Under the bridge at 204.3km, after KamuntingJunction.
*Under the bridge at 208km, before Kamunting Junction.
*Under the bridge at 214.8km, before Kamuntingjunction.
*Ipoh Vista Point at about 263km. Speed limit 80km/h.
*Under the bridge at 271km, Ipoh North Junction.
*Under the bridge at 274.4km, Ipoh South Junction.
*Under the bridge at 286.9km, Simpang Pulai Junction.
*Under the bridge at 296km, Gopeng Junction.
*Under the bridge at 352.6km, after Sungkai Junction.
*Under the bridge at 353km, Sungkai Junction.
*Under the bridge at 373km, Slim River Junction.

South Bound
*Under the bridge at 199km, before Kamunting junction.
*Under the bridge at 241.9km, at Kalau Kangsarjunction.
*Under the sign post at 296.1km, before GopengJunction.
*Under the bridge at 297km, at Gopeng Junction.
*Under the bridge at 300km, after Gopeng junction.
*Under the bridge at 308.6km, after Gopeng junction.
*Under the bridge at 372.6km, at SlimRiverjunction
 Semoga dengan info lokasi kawasan speedtrap lebuhraya ini, pemandu-pemandu kereta dapat lebih berhati-hati dan jangan memandu melebihi had laju yang ditetapkan.Ikutlah peraturan.Lebih-lebih lagi, dalam musim perayaan ini.Ingatlah orang yang tersayang.

okey, salam aidilfitri buat korang semua, pulanglaa beraya dengan hati yang gembira.... :) daaa...





Terima kasih pada yg m'baca :)

Monday, August 13, 2012

My twin (Happy Left-Handed Day)








Kidal bermaksud individu yang lebih cenderung menggunakan tangan kiri untuk. melakukan berbagai tugasan. Hubungan kidal dengan otak Secara amnya kidal juga bermaksud lebih menguasai otak di sebelah kanan. Ini adalah kerana otak kita berfungsi secara menyongsang iaitu otak sebelah kiri menguasai bahagian tubuh badan yg di sebelah kanan dan otak sebelah kanan pula menguasai bahagian tubuh badan yg di sebelah kiri. Otak sebelah kiri (cenderung menggunakan tangan kanan) menguasai kawalan pertuturan, bahasa, tulisan, lojik, matematik dan sains. Otak sebelah kanan (cenderung menggunakan tangan kiri) menguasai kawalan muzik, seni, kreativiti, tanggapan, emosi dan kebijaksanaan.Dengan penguasaan otak ini adalah dikatakan individu kidal lebih bijak dari segi kreativiti dan seni berbanding mereka yg menggunakan tangan kanan. 

Sape kidal kat sini…?? Sila laa angkat tangan kiri, hehehe, nak ucap kat my twin and semua yang kidal a.k.a "Left handed" selamat hari kidal tau2....hihihi,dulu semua beranggapan guna tangan kiri nie tak elok, mesti orang pelik:120:mesti dalam fikiran banyak tanda tanya:120:kan…kan…tapi kiteowg dilahirkan seowang kidal dan seowang normal kidal, hihihihi eh2 apakah maksud itu???


Kesukaran bagi individu kidal:
Menulis didalam buku tebal (diari, buku laporan,dll ) akan menyukarkan individu kidal semasa menulis di bahagian kiri mukasurat kanan buku.Tulisan yang bermula dari kiri ke kanan juga merupakan salah satu faktor individu kidal menulis dengan gaya/cara yang unik sedikit.

Penggunaan peralatan lain tangan kanan; Gunting, senjata api (machine gun, alatan memanah, dll ), komputer (tetikus), peralatan dapur, dan lain-lain.

Kerusi meja (kerusi kuliah) ; Penggunaan meja kerusi meja di dalam kelas dicipta khusus untuk orang tangan kanan. Maka, individu yang kidal perlu mengiringkan sedikit badan sewaktu menulis agar tangan kidal dapat memanfaatkan setiap ruang meja yang ada. 



*kalau kembar macam kiteowg selalu ade jew perbezan :-

> me menulis tangan kanan, my twin menulis tangan kiri..

> me kurang minat mate, my twin paling minat mate...

> me pegang barang ape2pon mesti tangan kanan, my twin kanan kiri boleh.

>  me suka strika baju tangan kanan, my twin strika baju tangan kiri.

> me pegang handphone sebelah kanan, my twin sebelah kiri.


beruntung sape-sape yang kidal nie kan.....semua benda dia boleh buat n mereka-meraka nie berkreatif..
Jangan laa berasa rendah diri, bile owg katekan kite, sebaiknye kite lagi hebat darinya....bersyukur laa dengan ape yang kite ada..... :)









Terima kasih pada yg m'baca :)

Friday, August 10, 2012

~~Selamat Hari Lahir Ibu~~







Assalammualaikum semua...
hari nie hari yg ke-21 hari kite berpose, dan bersempena hari nie jgak besday  "mymom"
yang ke-51 tahun... wahh tapi wlaupon usiamu makin meningkat, bagi kiteowg ibuku still muda, mcm seusia kiteowg jgak.. (awek muda) ea tak, cuba tgk gambar kat atas tu..betul tak per yg cik shomel ckp tdi. tapi dah bagi hadiah dulu tu, hihihi.. rncngan nak wat kejutan pagi nie, tapi tak menjadi uolls, gara-gara me n mytwin tak sabar punye pasal... kiteowg bagi jgak laa...hihihihi....tgk laa sweet jew kan ibu pkai bju n tudung tu.... :)



“Ya Allah, ampunilah segala dosa-dosaku dan dosa kedua ibu bapaku, dan kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihani aku ketika aku kecil dan rahmatilah mereka serta tempatkanlah mereka bersama orang-orang yang mulia di sisiMu”



Bagaikerdipanlilinyangberkilau,bercahaya
Menggantikanmentariterangimalamnangelita
Membakardiripunmembeikancahaya
Membiardirimusnahterlebur
Korban segalanya penuh rela

Biar dimamah arus usia
Tidak pernah kenal derita                                    
Bagai sungai kasih yang mengalir
Tiada penghentiannya, tak bertebing

Duhai ibunda kaulah anugerah istimewa
Berkorban jiwa raga redahi hidup nan mencabar
Berusaha dan sabar dalam mengharungi derita
Hidupmu penuh ranjau meniti kepayahan yang tiada kesudahan

Tidak sekali mengharapkan dibalasi permata
Cukup engkau rasa bahagia
Lihat anak-anakmu berjaya
Kau penawar hati duka
Walau hatimu terluka
Engkau ibu engkaulah bapa
Pabila ayah tiada

Hanya Tuhan saja yang dapat membalas jasamu
Kerana Tuhan saja yang tahu penderitaanmu
Wahai bonda

                                                                
    *sayang ibu muuuaaahhh 10000xxxxx
hihhhii....



Terima kasih pada yg m'baca :)

Wednesday, August 8, 2012

~~Wordless Wednesday~~







Assalammualaikum semua…

Nak kongsi ilmu dengan korang semua terutama "WANITA" sesuai untuk semua golongan..Buku ini memberi manfaat pada wanita, remaja, untuk mencari jawapan dan soal jwab tentang apa yang kite selalu keliru mengenai darah wanita... ok.



Terima kasih pada yg m'baca :)

Monday, August 6, 2012

Jalan TAR (Shoping Raye)





Assalammualaikum semua...


Cerita sabtu semalam, Agak dah brape tahun tak gi jalan tar ea, sape laa yang xkenal kan, yang juga dikenali dengan Jalan Tuanku Abdul Rahman. hihi nama jew dok kat area selangor tapi boleh kira kot brape kali menjejakkankakiku kesana entah...bukan pe nama pon dah KL, dalam kepala smua  kalau nak kesana msti salah satunye masalah jem n park btul tak...stuju angkat tangan korang.???


Tujuan utama cik shomel gi jalan tar adalah mencari tudung…tiada mottiiip laaen….ok…hihihi.. bju rye smua dh ciap, lega rasenye(3 psng),yuuuhuuu raye sakan, thun nie mintak tempah awal skit, tkot2 la kan dh xde owg nak buat kalau lambat-lambat nanti….eeaatak.


Malam  jumaat tu dah ckp awal-awal dengan ibu n mytwin esk kite mesti gerak pagi skit klu boleh sebelum ukul 10 nak sampai sane…hihihi

Ibu kate ibu ok jew, anak2 ibu laa lmbt siap, hihihi,,, lpas tu cik somel jawab jew gara-gara shoping awal jew kiteowgsiapnyer…hihihi..

Pagi dengan senang hati  pas subuh trus wat keje, ala –ala mata tak nak kasi tdo 
balik an, kang ter lajak lak nak bangun.hihii.. pukul 8 dh siap2 mandi, dalam hati alhamdulilah laa nie, insyallah dpt smpai KL…

dah biase naik kereta, bile tak selalu naik pengangkutan awam nie payah laa skit, hihihi 
bertahun jgak laa, semenjak ade kereta sendiri, uiitss bukan nak berlagak ea, sebenarnye untuk kemudahan lain jgak, seperti nak gi kerja kan... n bwak family jalan-jalan.. 
Smpai jew kat stesen Taman Jaya tu trus cari parking, nsib laa ade satu, klu tak jenuh jgak nak park kat luar stesen....okla dah siap park smua kiteowg beli la tiket, pergi kat mesin tu , tengok-tengok laa macam mana cara gunanye, alih2 ibu kata xpelaa kakak ibu try beli kat kaunter jew, mytwin pergila follow ibu, mytwin cerita balik kat cik shomel, tak boleh beli kat kaunter, hanya boleh tukar duit jew, lpas tu mytwin kate owg kaunter tu sombong btul, cakap laa elok-elok kalau tak boleh beli pon, kite kan customer, boleh dia cakap beeelliii katt messiiiiinnnnn, dengan nada macam nak makan owg tu, xbaek ckp mcmto, nsib laa godek-godek reti jgk laa, maklum laa fst time terkejut keluar-keluar token..hihihi (sayadahketinggalanzamannie) adduuuhhh...kecian kan kat itewowg...hihihihi
Kiteowg gi jalan tAR tu bertiga jew, senang kan, park kat stesen LRT Taman Jaya. Naik laa kami LRT ke Masjid jamek… Sampai sane dlm ukul 10.30, okla tu lebih setengah jam, mengikut prancangan sbnar…. Sampai jew sane tak ramai owg lagi, syok laa jalan…mata melirik cari tudung jew, barang laen abaikan dlu ea….hihihi klu tak nnt lari bajet cik shomel….








kiteowang tadi jalan depan kedai tudung HIJRA tu, tetiba jew ade jualan "Hapyhour" murah sngat, ajak ibu gi masuk dalam tu, kot la ade tdung yang berkenan dihati, hihihi...korang nak tahu harga tudung yang rm100 lbih jadi rm50 sehelai, yang bwh rm50 semua jadi rm15 jew,tdung chiffon 2 layer pon jd rm 15 daripada rm40 keatas...amboi pe lagi dapat laa 6 pasang kat situ, ibu 3 pasang, kite n mytwin kite 3 pasang jgak..kongsi..











Korang dalam sempat berjalan tu ttiba terpandang ade owg wat shotting raye plak… tersinggah laa cik shomel n mytwin kat situ, gigih nak tgk sape artis tu, skli korang nak tahu sape SHARIFAH SHAEERA N KARL SHAFEK… tema baju biru pink korang…tergoda sekejap….tetiba syarifah shaeera n karl tertengok iteowg lpas tu siap kateee..eee.. kembar laa diowg tu…eheh dah semua terpasa lak tengok kat kiteowg  me n mytwin…(tetiba malu lak kami kat situ).
Lpas tu tggu kejap, mintak2 dpt laa bergambar… aleh2 siap jew shoting tu, karl terpandang cik shomel, tp krew yg laen mintak karl masuk van, then cik shomel just tunjuk jew tgn  nk tgkp gmbr ngan dia…klu ade rezeki tak kemana kan, alhamdulilah dia prasan…trus jew dtg kat cik shomel, kecian kot kat kiteowg…hihihi, *cik shomel bertuah kot time tu, hanya cikshomel jew dpt tgkp gmbr ngan dia, lpas tu dia tru s masuk dalam van….macam bermimpi plak…hihihi.. *bermimpidisiangharigitu...   hrhrhrrhrhhr...
















*taddaaa nie laa dia pic kiteowg, commmeeiii tak, auwww... ehseenn plak tu....



okeeyyy dah abis dah crite...ok salam ramadhan semua....



Terima kasih pada yg m'baca :)

Thursday, August 2, 2012



~~wordless thursday~~



*selamat berpose teman-teman semua...hari nie hari yang ke-13 kite sebagai umat islam berpose..
Harap dengan izin Allah kite dapat bertemu lagi di bulan ramadhan di tahun depan pula .... :)
salam manis dan sayannnggg dari cikshomel......

Terima kasih pada yg m'baca :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...