Wednesday, February 29, 2012

hatiku luka...




Assalammualaikum....

Matlamat hidup aku cuma satu, menjadi diri sendiri n dicintai oleh ALLAH..
aku cuba  menjadi yang terbaik untuk semua orang. aku cuba untuk menggembirakan hati semua orang, aku cuba untuk menenangkan hati semua orang..

tapi ternyata aku silap..
memandang dan mengingatkan semua orang adalah sama dengan diri ku..
adalah anggapan yang SALAH...
kenapa perlu berlakon atau berpura-pura dihadapan diri sendiri, tak perlu menyorakkan perasaan, sampaikan hati menjadi mangsa keadaan....


Aku keliru dengan hati ku sendiri, 
 sakit  memikirkan masalah yang menimpa diri ku....
 tapi kenapa?? apa salah aku??  
manusia suka bertindak mengikut hati dan perasaan tanpa mementingkan perasaan orang lain... 


nak buat macam maner..ini realiti kehidupan..tak namanya manusia kalau tak  berubah. tak kira la dari jahat ke baik ataupun dari baik ke jahat.. tak namanya manusia la kalau takde sifat iri hati ataupun cemburu terhadap orang lain.


Aku masih manusia biasa yang mempunyai  sifat naluri kemanusiaan dalam diri.
Bagi diri ku sekarang cuma keluarga yang ada disampingku..  sudah dapat membahagiakan hidup dan jiwa ku tenang dan menghargai hari-hari yang datang.. 



aku sentiasa berdoa supaya kebaikan yang selalu aku buat ada balasan dariNYA....
keburukan yang ada terus diperbaiki.... aku tak mengaharapkan balasan dari orang lain.....
cuma hatiku yang tahu segala-galanya...Walaupun hati merintih dengan pelbagai masalah yang ku hadapi, aku tetap sabar harungi setiap apa yang berlaku..aku terima dengan redha...biar lah Allah sahaja yang dapat  membalasnyer...paling tidak pun aku sendiri sedar bahawa tak elok untuk melakukan atau membalas kejahatan terhadap orang lain.




mungkin sekarang masa aku....tp ingat laa  hamba ALLAH yang dikasihi, setiap apa yang kau lakukan akan ada balasannya....




setiap manusia yang melakukan kebaikan selalu di uji...  adakah benar???










Terima kasih pada yg m'baca :)

3 comments:

  1. let life goes on, dalam hidup ni memang tak boleh nak puaskan hati semua orang, banyakkan doa n mintak petunjuk. Masih ade lagi orang lain yang lebih baik. Just be yourself dear.

    ReplyDelete
  2. betul cakap kekanda diari tu..
    be strong ok..sabar dan ingatlah mungkin ini sebahagian ujian dari Allah, ada hikmahnya yang kita x tahu.Mohon padaNya agar dipermudahkan segalanya..yang penting,jadi diri sendiri.darling shomel,we can't please everyone, so please..belajar sayangkan diri sendiri dulu sebelum sayangkan org lain,just go with the flow. Jika ini ketentuanNya, redholah, sebab Dia maha mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya..no worries ok coz there are some people out there who really love and care about you..we wish you get what you want..insyaallah.

    ReplyDelete
  3. tq pada dear Diariku n dear artleana... provide advice to me ... I was touched, thank you for understanding me, I will be more resilient insyaAllah...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...